امیر قطر و سلطان قابوس در نشست ریاض شرکت نمی‌کنند-راهبرد معاصر

امیر قطر و سلطان قابوس در نشست ریاض شرکت نمی‌کنند

به رغم دعوت ملک سلمان از شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی و سلطان قابوس برای حضور در سی‌ونهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، در ریاض، آنها در این نشست شرکت نخواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 09
کد خبر: ۱۳۳۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ یک مقام مسئول قطری، روز گذشته به خبرگزاری آناتولی اعلام کرد «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر در سی‌ و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، که قرار است یکشنبه (امروز) در پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، مشارکت نخواهد کرد.


این مقام قطری، که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد نمایندگی قطر در نشست ریاض، در سطح وزیر دولت خواهد بود. وی توضیحات بیشتری دراین‌‌باره نداد.


نشست ریاض، امروز در حالی برگزار می‌شود که از اواسط سال 2017، بر روابط شورای همکاری خلیج فارس تنش حاکم شده است.


پیشتر روزنامه قطری «الشرق»، که به محافل حکومتی بسیار نزدیک است، از عدم مشارکت امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.


الشرق نوشت «تمامی شواهد حاکیست که امیر قطر در رأس هیئت قطری در نشست ریاض نخواهد بود».


«سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، سه‌شنبه هفته گذشته پیامی کتبی به امیر قطر، جهت دعوت از وی برای حضور در نشست ریاض ارسال کرد.


این در حالیست که دوحه تاکنون رسمی سطح نمایندگی خود در نشست شورای همکاری خلیج فارس را اعلام نکرده است.


عمان نیز دیروز اعلام کرد که «فهد بن محمود آل سعید» معاوننخست‌وزیر در امور شورای وزیران، یکشنبه به عنوان نماینده سلطان قابوس برای شرکت در سی‌و نهمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس، به ریاض می‌رود.


خبرگزاری عُمان با اعلام این خبر گزارش کرد که عُمان همواره بر حمایت از روند همکاری شورای همکاری خلیج‌فارس به منظور تحقق اهداف آن اعم از شکوفایی و پیشرفت ملت‌های عضو این شورا تأکید دارد.


طبق این گزارش هیأت همراه فهد در این سفر عبارتند از: یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر خارجه، علی بن مسعود السنیدی وزیر بازرگانی و صنایع، عبدالله بن محمد السعیدی وزیر امور حقوقی و تعدادی از مسئولان دولتی.


پیش از این خبرگزاری عُمان گزارش داده بود که سلطان قابوس پیامی را به ملک سلمان ارسال کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده